B020211B02 |
Gamificació per a l'ensenyament de competències |
2016-2017 |
Curs. Primària-Secundària |
|
|
|
18/10/2016 - 24/1/2017 (30 hores) de 17:15h a 19:45h |
|
INS Lacetània |
|
av. Bases de Manresa, 51-59 (Manresa)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Bages
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure Plànol
|
Inscripció |
12/09/2016 - 28/09/2016 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La gamificació (o ludificació) educativa consisteix en aplicar a l’aula dinàmiques i mecàniques pròpies dels jocs, per afavorir l’aprenentatge. En aquest curs analitzarem quins són els elements metodològics i estratègics de la gamificació que poden potenciar un aprenentatge competencial significatiu, així com identificar quines competències es poden desenvolupar a partir del joc.
|
| |
Objectius |
- Identificar les caracteristíques de la gamificació i relacionar-les amb les condicions necessàries per a l’aprenentatge de competències educatives.
- Desenvolupar l’actitud lúdica necessària per crear el clima adequat a l’aula i aprofitar les potencialitats didàctiques del joc.
- Analitzar alguns dels mètodes d’ensenyament de competències que utilitzen la gamificació, així com alguns jocs que afavoreixen un aprenentatge de competències.
- Diferenciar entre les millors estratègies de gamificació, en funció del tipus de continguts a ensenyar i les competències a desenvolupar.
- Aplicar algunes de les dinàmiques, mecàniques i components de la gamificació i la didàctica de les competències en el disseny d’activitats d’aprenentatge.
|
| |
Continguts |
- Introducció a la gamificació.
- Actitud lúdica, motivació i clima de l’aula.
- Com s’aprenen les competències?
- Relació entre joc i aprenentatge.
- Aspectes de la gamificació aplicables a l’ensenyament de competències.
- Dinàmiques, mecàniques i components lúdics que afavoreixen un aprenentatge de competències.
- Anàlisi d’exemples pràctics.
- Conclusions.
|
| |
Formador/a |
Laia Arnau Belmonte
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa i percepció de transferibilitat.
- Aprofitament en termes d’aprenentatge dels continguts de la formació orientats a una futura implementació a la pràctica docent.
- En aquelles activitats que ho contemplin, transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Valoració positiva de totes les tasques planificades en relació amb l’aprofitament.
|
| |
E-mail |
crp-bages@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
18/10/2016 |
1715 |
1945 |
Sessió 2 |
dimarts |
25/10/2016 |
1715 |
1945 |
Sessió 3 |
dimarts |
08/11/2016 |
1715 |
1945 |
Sessió 4 |
dimarts |
15/11/2016 |
1715 |
1945 |
Sessió 5 |
dimarts |
22/11/2016 |
1715 |
1945 |
Sessió 6 |
dimarts |
29/11/2016 |
1715 |
1945 |
Sessió 7 |
dimarts |
13/12/2016 |
1715 |
1945 |
Sessió 8 |
dimarts |
24/01/2017 |
1715 |
1945 |
|
| |